s t r e s s a d


jo jonas snackade om i fredags om att allt är så stressigt nu förtiden.

och jag kände verkligen igen mig, det är så grymt mycket i skolan nu, flera prov i veckan och massa läxor samt inlämningar. och jag vill göra bra ifrån mig nu, det bestämde jag redan på sommarlovet att detta året skulle jag inte strunta i alla läxor och så, jag skulle ta det på allvar, och jag tycker faktiskt jag har blivit mycket bättre på det.
och eftersom det är så mycket prov och sånt måste man ju plugga på fritiden, och jag hinner aldrig va med mina vänner känns det som.. samt ska jag hinna blogga/kolla bloggar. och ett plus på det är att alla kräver en hel del från mig men att jag inte får någonting tillbaka.
att jag är den här "snälla tjejen" som gör vad som helst för alla, men jag kanske också har ett liv ? och det är det jag vill visa, och det har jag gjort genom att börja säga mer vad jag tycker och känner, men då blir jag helt plötsligt kallad egoistisk.. hur ska jag vara då ? vara den "snälla tjejen" så alla andra mår bra men jag själv inte gör det eller, den mer "självsäkra tjejen" så jag mår bra men inte de runt omkring mig.
kanske inte låter som det är nått att bry sig om, men ibland kan jag faktiskt bli riktigt less på detta..







nej nu ska jag gå ut en sväng och komma på andra tankar istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0